Nyt olemme tämän blogin alkulähteillä.
Olen ystävieni ja työkavereideni kanssa usein keskustellut siitä, miksi nykyisin työpaikan lounas- ja kahvipöytäkeskusteluissa on ihan ok, että keskustelu alkaa "Hei, sain eilen muuten tosi hyvää asiakaspalvelua...." ikään kuin se olisi poikkeus. Siitä, että saa huonoa asiakaspalvelua, tai ei palvelua ollenkaan, on tullut jotenkin se perusolettamus.
Tästä voisin, ja aionkin, kirjoittaa lisää, paljon, ja useasti, mutta tässä vain lyhyesti:
sain muutama päivä sitten loistavaa asiakaspalvelua, ja niinkin arkisessa asiassa kuin passikuvien otto. Suuri osa valokuvaliikkeistähän on digikuvien yleistymisen myötä (valitettavasti) hävinnyt Helsingin keskustan katukuvasta, mutta muistin, että Ateneuminkujalla on valokuvaliike. Suuntasin kulkuni siis sinne. Avasin oven. Tiskin takana oli kaksi miestä, joista toinen palveli asiakasta ja toinen teki jotain muuta. Tämä toinen tervehti iloisesti silmiin katsoen ja pyysi minut passikuvanottotilaan (onko tuo oikeasti sana?). Kuvan otto kävi näppärästi, sain jopa itse katsoa, onko kuva ok. Muutaman minuutin kuluttua kuvat olisivat valmiit.
Liikkeessä jo ollut asiakas oli edelleen tiskin ääressä tarkistamassa tilaamiaan kuvasuurennoksia. Myyjä pakkasi nuo asiakkaalle selvästi tärkeät kuvat huolellisesti pahvien väliin, ja antoi vielä tukevan pahvikuoren mukaan postitusta varten. Maksun jälkeen asiakas sanoi: "kiitos vielä oikein hyvästä palvelusta". Myyjä selvästi ilahtui, mutta näytti hieman siltä, että "tämähän kuuluu asiaan".
Samassa passikuvani valmistuivat, maksu tapahtui nopeasti, sain vielä iloisen hymyn ja mukavan illan toivotukset.
Tästä kaikesta jäi hyvä mieli. Tulen varmasti viiden vuoden päästä taas uudestaan.
Kiitos, TUNN1N KUVA.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Hei, ja kiva, kun kommentoit! Kommenttisi julkaistaan vahvistuksen jälkeen.
t.Tupuna